4. februar 2017

Å arbeide med bildebøker (på norsk og polsk)

Summary in English: A short interview with illustrator Svein Nyhus in a Norwegian newspaper – and a link to an interview in Polish for an online design magazine.



I Klassekampen 4. 2. 2017
skriver Karin Haugen:
«Jeg har ennå ikke lest Svein Nyhus'
ferske barnebok «Skal vi leke?»
uten å måtte begynne forfra igjen.»
I den nyeste utgaven av Bokmagasinet spør Klassekampen flere illustratører om hvordan de jobber med bildebøker. Sjøl svarer jeg så kort og godt jeg klarer. Avisas interesse for barnebøker er knytta til Nordisk barnebokkonferanse som begynner i Stavanger på mandag. Hovedtemaet i år er nettopp bildebøker. Illustrasjonen til teksten min er henta fra «Skal vi leke?», en enkel, interaktiv bildebok for de aller minste.

Jeg fikk forresten omtrent samme spørsmål fra GRAFMAG, et polsk nettmagasin om design. Men der har jeg mye større plass å skravletenkeskrive på.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar